تکمیل ۳۰۰ پروژه ورزشی استان نیازمند مشارکت غیردولتی ها

فعال‌سازی اقتصاد در ورزش در گرو نهادینه‌سازی و جلب مؤ ثر مشارکت‌های مردمی در چارچوب فصل سوم بیانیه گام دوم انقلاب امکان‌پذیر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی: ​​​​​​​سید علی اکبر هاشمی جواهری، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه ماده ۲۷ این اداره کل تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از ۳۰۰ طرح و پروژه ورزشی در استان، نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است که با همین روند تخصیص اعتبارات سنواتی، افتتاح این تعداد پروژه در خوشبینانه‌ترین حالت یک دهه طول خواهد کشید.

وی افزود: این بدان معناست که باید به دنبال خلق منابع جدید و فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری باشیم و تحقق این امر در گرو فعال‌سازی حداکثری ظرفیت‌های قانونی به منظور جلب مشارکت عمومی - خصوصی مردم است.

جواهری با تصریح این موضوع که بزرگ‌ترین ضعف مدیریتی در عرصه ورزش کشور به اذعان سند تحول دولت مردمی ایران قوی، «اتخاذ و استمرار رویکرد دولتی برای مدیریت ورزش» است، خاطرنشان کرد: ما در چارچوب چرخش تحول‌آفرین دولت سیزدهم، به دنبال «مردمی‌سازی نظام مدیریت در ورزش» هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: بدون تردید یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها و پایه‌های اساسی این موضوع، تغییر رویکردها از تصدی‌گری به تسهیل‌سازی و جلب حضور نهادمند مردم در قالب مشارکت‌های مردم پایه و فعال‌سازی حداکثری ظرفیت‌های بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش است.

رئیس کارگروه ماده ۲۷ با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راهبردهای برنامه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی است، به تبیین دلایل آن پرداخت و اظهار کرد: تقویت حضور و توانمندسازی مردم با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی، ارتقای سطح رقابت بخش خصوصی، افزایش سطح و میزان دسترسی مردم به مراکز و پایگاه‌های ارائه خدمات ورزشی، ارائه خدمات باکیفیت و ارتقای سطح انتخاب مردم با تعرفه مناسب، تقویت بُعد نظارتی مراکز و باشگاه‌های ورزشی خدمات‌رسان به لحاظ رعایت ضوابط فنی، عملکردی و ورزشی از جمله مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های آن است. جواهری با ابراز گلایه از گردش مالی ناچیز تولید ناخالص داخلی در اقتصاد ورزش(GDPS) بر ضرورت تقویت بیش از پیش حضور مردم در مدیریت و ساماندهی فعالیت‌ها و ارائه خدمات متنوع ورزشی تأکید و خاطرنشان کرد: بدون تردید ضرباهنگ و قلب تپنده ورزش استان، مردم هستند و ما باید در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی، بستر قانونمند آنان را در عینیت‌بخشی به تحقق اهداف و وظایف متنوع، فراگیر و خطیر وزارت ورزش و جوانان در استانِ با ظرفیت و پر استعداد خراسان رضوی به خوبی فراهم کنیم.