حضور تیم والیبال ساحلی مشهد در لیگ برتر

رئیس هیات والیبال خراسان رضوی از حضور تیم والیبال ساحلی مشهد با عنوان دانش و توپ در لیگ برتر، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، جبار قوچان‌نژاد در نشست خبری که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: یک ماه بعد از اینکه که عهده‌دار هیات والیبال استان شدم با شیوع ویروس کرونا روبه‌رو شدیم این در حالی است که قله رفیع هر رشته‌ای بالاترین سطح آن است و توانستیم با تلاش‌های بسیار در لیگ برتر والیبال سالنی حاضر شویم، در مجموع امور مطلوبی در هیات پیگیری شد.

وی افزود: تابستان سال جاری در مسابقات قهرمانی کشور با چندین رده سنی شرکت کردیم در حالی که هزینه اعزام تیم‌ها عجیب و غریب است، رشته والیبال ساحلی نیز علاوه بر دشواری بودن بسیار پرانرژی و برای جسم انسان مفید است اما هنوز در کشور ما به خوبی شناخته شناخته نشده و این رسالت رسانه‌ها است.

رئیس هیات والیبال خراسان رضوی با تاکید براینکه صفر تا صد پای کار والیبال ساحلی استان ایستاده‌ایم، بیان کرد: در والیبال ساحلی زحمات بسیاری کشیده شده و معتقدم باید برای جذب اسپانسر از هر کارخانه‌ای مطالبه کرد که پای ورزش باشند و منجر به نتیجه مطلوب خواهد شد.

قوچان نژاد گفت: برای اولین بار در تاریخ، امسال در لیگ برتر والیبال ساحلی ما نماینده داریم که برای کسب نتایج مطلوب تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد اما نکته مهمتر رسیدن به ثبات است که بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی از توسعه والیبال بانوان استان خبر داد و گفت: وظیفه ماست که در هرجایی که هستیم تلاش خود را به کار گیریم، ما در بخش بانوان نیز رشد و توسعه خوبی داشته‌ایم به نحوی که بعد از فوتبال و هیات همگانی رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌ایم، همچنین میزبانی مسابقات را برعهده گرفته و اعزام مسابقات و دعوت به تیم ملی را در کارنامه خود داریم اما در نهایت در پی انجام رسالت خود هستیم.

رئیس هیات والیبال خراسان رضوی بیان کرد: امروز جامعه ما نیازمند نشاط و شادابی است و ما برای جوانان برنامه‌ای نداریم در حالی که رسالت هیات‌ها توسعه هیجانات، تخلیه انرژی و کمک به شادابی و نشاط اجتماعی است و ورزش در این زمینه تاثیرگذار است.

قوچان‌نژاد تاکید کرد: برای رشد و توسعه والیبال هیات باید پای کار باشد و در پی میزبانی مسابقات بین‌المللی والیبال ساحلی هستیم کما اینکه به دلایل زیست محیطی کمی دشوار است اما با مساعدت متولیان مرتفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که اسپانسر برای والیبال ساحلی مشهد چه زمانی پای کار می‌آید؟، گفت: هزینه‌ ها را باشگاه پرداخت می‌ کند و هیات کمک‌های جانبی دارد، در ورزش‌ های بانوان و ساحلی اسپانسرها کمتر پای کار هستند و ما باید آن هارا پای کار آوریم، تیم دانش و توپ اگر در میانه جدول هم قرار بگیریم نتیجه موفقی است اما برای حضور در رده‌های بالاتر نیز تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

رئیس هیات والیبال خراسان رضوی در خصوص شرایط فعلی نیان الکترونیک و انتظارات از این تیم، عنوان کرد: در شرایطی عدم سقوط نیان برای ما کفایت می‌کرد که شرایط جذب بازیکن برای ما محدود بود، اما نیان با عملکرد خوب، توانایی خود را نشان داد.

قوچان‌نژاد از برگزاری متمرکز پلی‌آف در تهرام خبر داد و بیان کرد: در پلی‌آف امید است دچار چالش خاصی نشویم البته پلی‌آف شرایط خاص خود را دارد، از یاد نبریم تیم نیان الکترونیک برابر تیمی چون تیم پیکان پیروز شده، امید است در لیگ برتر ماندگار باشد تا برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشیم و بیش از این نمی‌توان گفت که این تیم بین ۴ تیم برتر می‌رود یا نه.

همچنین علی عابدی سرمربی تیم والیبال ساحلی دانش و توپ مشهد، اظهار کرد: از سنوات گذشته در پی والیبال ساحلی هستیم و می‌توان از ظرفیت‌هایی که در سال‌های گذشته ایجاد شده استفاده کرد و توانستیم یک تیم در قالب لیگ کشوری داشته باشیم و در مسابقات متفاوت طی سال‌های اخیر شرکت کردیم اما بهترین و بالاترین سطح مسابقات، لیگ برتر و لیگ کشوری است از این رو طی جلسات متعدد تصمیم حضور در لیگ برتر اتخاذ شد.

وی افزود: در یک تیم حرفه‌ای ساحلی ۴ بازیکن داریم، که از یک نفر سهمیه جوانان و نوجوانان استفاده کردیم که پشتوانه‌سازی شود و ۳ بازیکن در تیم‌هایی ریشه‌دار بازی می‌کنند، والیبال ساحلی رشته‌ای کم‌هزینه است اما همان تیم‌هایی که شرکت می‌کنند با حامیان مالی جدید وارد این رشته می‌شوند، ما با حمایت هیات وارد این چرخه شدیم و به سهم خود تمام تلاش خود را به خواهیم گرفت، دانش و توپ در میانه جدول در رده ۶ تا ۹ جدول قرار می‌گیریم امید است به ۴ تیم برتر صعود کنیم.

سرمربی تیم والیبال ساحلی دانش و توپ در ادامه گفت: در مثلث رشد یک ضلع آن زیر ساخت است که آن را مجموعه کارگران، شهرداری، آستان قدس و ... فرصت برای ایجاد زیرساخت دارند و متولی ورزش است، یک ضلع دیگر آن اموزش مربیان و حمایت اداره کل بوده و ضلع سوم آن مثلث رشد رسانه و حامیان مالی است.

وی گفت: اگر مثلث رشد بخواهد رشد کند می‌طبلد که هر ۳ ضلع با هم حرکت کنند، اما متاسفانه حامی مالی ما از تهران است و سهم عهده‌ای از هزینه‌های مالی ما را پوشش داده است.

وی ادامه داد: تیم والیبال ساحلی دانش و توپ اولین نماینده والیبال ساحلی خراسان رضوی است که در لیگ برتر والیبال ساحلی شرکت می‌کند و فردا برای هفته اول رقابت‌های خود راهی بندرعباس می‌شود، دانش و توپ جمعه در مقابل فولاد هرمزگان حاضر می‌شود، در دومین هفته رقابت‌ها به مصاف ساوانا سمنان می‌رود و در سومین رقابت دانش و توپ با رعد پدافند خواهد بود.