تعامل گسترده هیات دو و میدانی استان با آموزش و پرورش و شهرداری برای استعدادیابی در رشته دو و میدانی

رییس هیات دو و میدانی استان گفت: این هیات با آموزش و پرورش و شهرداری برای استعدادیابی و پرورش ورزشکاران دو و میدانی در سنین پایین تعامل گسترده ای دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، دکتر امین زاده در نشست خبری هیات دو و میدانی با اشاره به ارزیابی امکانات در این هیات انجام شده، اظهار کرد: ارتباطاتی با آموزش و پرورش و شهرداری برای جذب نیروی انسانی گرفته ایم تا مراحلی مانند استعدادیابی را انجام دهیم.

وی با اشاره به پرداخت حقوق پایه ای مربیان دو و میدانی، ادامه داد: این برنامه که از سال آینده با کمک حامی مالی اجرا می شود، در صورتی که تلاش مربیان نتیجه دهد و ورزشکاران به سطوح بالاتر بروند حقوق مربیان نیز افزایش می یابد.

رییس هیات دو و میدانی تاکید کرد: دوره های آموزشی براساس تقویم قدراسیون در استان انجام می شود زیرا آموزش در رشته دو و میدانی نکته بسیار مهمی است.

دکتر امین زاده یادآور شد: برای تعمیر پیست دو و میدانی سعداباد باید فکری شود، البته تیم بانوان دو و میدانی مدتی است در پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی بانوان کوثر  تمرینات خود را انجام می دهند اما در بخش آقایان نیاز است امکانات سخت افزاری تعمیر و بازسازی شود. 

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا تعداد رای دهندگان در مجمع دو و میدانی کم بود؟، افزود: براساس آیین نامه جدید سرپرستان هیات ها امکان رای دادن نداشتند، از سوی دیگر یک ناظر از فدراسیون در مجمع انتخاب رییس هیات دو و میدانی حضور داشت که این موضوع را تایید کردند، بنابراین، تعداد رای به شکلی بود که در مجمع مشاهده کردید یا بعدا در اخبار مطالعه داشتید. 

رییس هیات دو و میدانی استان با اشاره به اینکه جلسه ای با مربیان و ورزشکاران در هفته آینده داریم، اضافه کرد: براساس نظرات جامعه مربیان، ورزشکاران و جمع بندی این نظرات تصمیم داریم تا روسای کمیته ها در هیات ها را منصوب کنیم.

دکتر امین زاده در پاسخ به سئوالی مبنی بر اجاره یا فروش فضاهای ورزشی برای حمایت بهتر از ورزشکاران برنامه ای در هیات دو و میدانی دارید؟، گفت: این اقدام از سوی کمیسیون های تخصصی اداره کل ورزش و جوانان انجام می شود و هیات در این زمینه ورود پیدا نمی کند، البته اداره کل اقدامات بسیاری در این زمینه انجام داده تا رشته های مختلف از جمله دو و میدانی در جامعه توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حمایت ها از ورزشکاران ملی پوش از سوی فدراسیون است، افزود: تعدادی از ملی پوشان استان با حمایت فدراسیون و هیات در حال تمرین برای مسابقات در ایران و خارج از کشور هستند.

رییس هیات دو و میدانی استان با اشاره به رویکرد مختلف دانشگاه ها برای نسل های مختلف، ادامه داد: در ورزش نیز افرادی که خلاقیت دارند می توانند مهارت خود را ارتقا دهند، لذا فعالیت مرکز نوآوری در ورزش که به تازگی افتتاح شده به ورزشکاران می تواند بسیار کمک کند، اما لازم است طرح و ایده را از ورزشکاران و مربیان دریافت کند موفق تر می شود.

دکتر امین زاده تغییر سبک زندگی را عامل مهم کاهش حضور آقایان در دو و میدانی دانست و بیان کرد: در گذشته ورزش یک پدیده سرگرمی و تفریحی داشت اما اکنون شاید به خاطر معشیت زندگی، آقایان وقتشان را برای کار و ایجاد درآمد گذاشته اند و برخلاف گذشته حضور کمتری دارند.

ورزشکاران استان در مسابقات جام بین المللی امام رضا (ع) بهترین رکود را کسب می کنند

هما بیگی نائب رییس هیات دو و میدانی استان در ادامه این نشست با اشاره به اینکه رسانه ها مهمترین بخش در تقویت و توسعه ورزش از جمله دو و میدانی هستند، گفت: ما در ۴ رده سنی قهرمان کشوری داریم، شعار ما در حوزه بانوان مطالبه گری است و از ورزشکاران و مربیان می خواهیم مطالبه هایشان را اعلام کنند.

وی افزود: تابستان سال گذشته در چند منطقه حاشیه شهر فراخوان اعلام کردیم، براساس این فراخوان همه علاقمندان در رده سنی کودک در مسابقات پرتاب که از رشته های دو و میدانی است، شرکت کردند و استقبال هم بسیار خوب بود.

نائب رییس هیات دو و میدانی استان با اشاره به افتتاح پیست دو و میدانی در سبزوار، اضافه کرد: وجود محدودیت ها در حوزه انعکاس ورزش بانوان، معمولا اسپانسرها به این حوزه برای حمایت مالی علاقه ای ندارند.

بیگی با اشاره به میزبانی مشهد در مسابقات جام امام رضا (ع)، اضافه کرد: چون میزبان این مسابقات هستیم می توانیم دو تیم در این مسابقات داشته باشیم و ورزشکاران استان بهترین رکوردها را ثبت کرده اند.