ثبت ملی و بین المللی بازی‌های بومی محلی در دستور کار است

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: یکی از اهداف ما در برپایی لیگ های بازی های محلی، ثبت ملی و بین المللی این رشته های ورزشی در جهت حفظ آثار معنوی این رشته ها است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، علیرضا پسندیده در مراسم فینال مسابقات لیگ دسته اول هفت سنگ کشور اظهار کرد: اگر ورزش ها و بازی های ما شناسنامه نداشته باشند به فراموشی سپرده خواهند شد، در این راستا نیاز داریم تا لیگ های مختلف بومی محلی برگزار شود.

وی افزود: برای تکامل این رویداد به عنوان لیگ دو عنصر رسانه و حامی مالی کمک کننده است به طوری که اهداف مجموعه های این دو عنصر محقق شود.

سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در خصوص میزبانی خراسان رضوی در مسابقات لیگ دسته اول هفت سنگ کشور نیز عنوان کرد: لیگ ما قدمت زیادی ندارد و ما در شروع راه هستیم؛ خدارا شاکریم در ابتدای راه، خراسان رضوی میزبانی خوبی در شأن لیگ هفت سنگ و بازی های محلی داشت.

پسندیده اضافه کرد: اختتامیه لیگ هفت سنگ با حضور ۱۲ استان برتر به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد که در پایان تیم های استان مرکزی، هرمزگان و قم به ترتیب رتبه های برتر را بدست آوردند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری لیگ های سنتی از سمت فدراسیون، ثبت ملی و بین المللی به جهت حفظ آثار معنوی این رشته های ورزشی و همچنین توسعه همگانی و قهرمانی آنها است.

سرپرست فدراسیون بومی محلی ادامه داد: در توسعه همگانی دنبال آن هستیم که مردم بیشتر با این رشته های اشنا و بیشتر فعالیت کنند، همچنین با برگزاری این بازی ها در سطح لیگ می‌خواهیم سطح این مسابقات را بالا ببریم.

پسندیده ضمن تشکر از همه دست اندر کاران در اجرای این مسابقات از جمله شرکت خدمات فنی و مهندسی ایران خودرو خراسان به عنوان حامی مالی رقابت ها، اظهار‌ کرد: یکی از اولویت های ما در برنامه حمایتی از هیات های بومی محلی هر استان، بحث مشارکت هیات ها در برنامه های ملی است.