افزایش سهمیه وام ازدواج استان، راهکار رفع مشکل عدم دریافت تسهیلات است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: متأسفانه تعداد افراد در صف انتظار وام ازدواج در خراسان رضوی، بیشتر از استان های دیگر کشور است، امیدواریم با افزایش سهمیه وام استان بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، سید علی اکبر هاشمی جواهری در سی و یکمین جلسه ساماندهی جوانان استان در محل سالن شهید با‌هنر استانداری، ضمن اشاره به اینکه بیش از ۲۴ هزار نفر در خراسان رضوی در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند، اظهار کرد: متأسفانه تعداد افراد در صف انتظار وام ازدواج در خراسان رضوی بیشتر از سایر استان های دیگر کشور است که برای رفع این مشکل نیاز است بانک مرکزی راهکارهایی را در نظر بگیرد.

هاشمی جواهری با اشاره به اینکه اداره کل، نقشی در اهدای تسهیلات ازدواج به مردم ندارد، افزود: سال گذشته نیز حدود ۳۱ هزار نفر در خراسان رضوی در صف انتظار و متقاضی وام ازدواج بودند.

وی گفت: اگر این جلسه زودتر برگزار می شد این مشکلات قابل رفع بود اما شاید راهکار مناسب افزایش سهمیه استان برای ارائه تسهیلات ازدواج در سال آینده از سوی بانک مرکزی ارائه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به ابلاغ دستوری مبنی بر اختصاص ۲۰ درصد از اماکن دولتی برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان به شهرستان ها، خاطرنشان کرد: برخی از شهرستان های استان عملکرد مطلوبی در حوزه ستاد ساماندهی جوانان و اجرای ابلاغ مذکور دارند و برخی نیز در این بخش فعال نیستند که نیازمند بررسی است.

وی ادامه داد: "راهیان تحول پیشرفت" نیز حرکتی جدید است که می تواند به پیشرفت کشور کمک کند، در راستای اجرایی کردن این طرح، می توانیم از همکاری آموزش و پرورش استفاده کنیم و پس از شناسایی و ساماندهی مراکز دانش بنیان، صنعت و ...  امکان حضور و بازدید برای جوانان را فراهم کنیم تا جوانان باتوجه به توانمندی های فردی در هر بخشی که امکان فعالیت دارند، حضور یابند. 

هاشمی جواهری گفت: پیشنهاد می کنیم تا برگزاری جلسات ستاد ساماندهی جوانان هر ۲ ماه یک بار تصویب شود تا به مسائل حوزه جوانان بیش تر پرداخته شود.

وی افزود: ما انتظار داشتیم تا در مراسمی که برای انتخاب جوانان برتر استان برگزار شد، مسئولان استانی حضور حداکثری داشته باشند، اما این طور نبود.