باید تلاش کنیم تا فرهنگ، بخشی از بدنه ورزش در کشورمان شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ، بخشی از بدنه ورزش در کشورمان شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، دکتر سید علی اکبر هاشمی جواهری با ابراز خرسندی از برگزاری نخستین دوره تربیت مربی فرهنگی در استان، اظهار کرد: با وجود گذشت چندین سال از انقلاب اسلامی ایران مشکل فرهنگی یکی از خلا‌های بزرگ در حوزه ورزش است که با تمهیدات صورت گرفته در وزارت ورزش، دوره های تربیت مربی فرهنگی در استان های مختلف کشور در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در ورزش، گفت: امروز ما میزبان نخستین دوره تربیت مربی فرهنگی در استان هستیم و امیدواریم از میان افراد حاضر در این دوره ها نماینده‌های شایسته‌ای از خراسان رضوی نیز در سطوح ملی و بین المللی داشته باشیم، انتظاری که از مشهد شهر حضرت رضا (ع) در این حوزه می رود بیش از سایر استان ها است و در این راستا باید گام های موثری را برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مربیان حاضر در این دوره ها خط شکنان این تفکر در کشور هستند، افزود: شما مربیانی که در این کلاس ها حضور پیدا کردید رسالت سنگینی را به عهده دارید، شما خط مقدم تفکری هستید که در وزارت ورزش شکل گرفته است و رسالت شما توسعه مسائل فرهنگی در حوزه ورزش است.

دکتر هاشمی جواهری عنوان کرد: انجام کار فرهنگی در حوزه ورزش بسیار متفاوت تر از سایر حوزه ها است، ما در ورزش نیازمند این هستیم که ورزش، خود تبدیل به یک کار فرهنگی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا کار های فرهنگی با کادر ورزشی عجین شوند، گفت: بخشی از کار فرهنگی اعتقادی، روان شناختی و اجتماعی است.

مدیر‌کل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: جوانان به ویژه ورزشکاران نظم، ادب، احترام به بزرگ تر و بسیاری از مبانی اعتقادی را باید در دل ورزش یاد بگیرند نباید فرهنگ را از ورزش جدا کنیم، باید تلاش کنیم تا فرهنگ بخشی از بدنه ورزش در کشورمان شود.

گفتنی است؛ نخستین دوره تربیت مربی فرهنگی، با هدف توسعه مسائل فرهنگی در حوزه ورزش برگزار شد.