درخشش ورزشکاران پیوند اعضای خراسان رضوی در مسابقات پتانک کشور

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی گفت: مسابقات پتانک قهرمانی کشور با حضور 5 ورزشکار خراسان رضوی با کسب دومدال طلا و دو مدال برنز پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، سید علی حسین زاده در اینباره اظهار کرد: مسابقات پتانک قهرمانی کشور ویژه گروه پیوند اعضا و انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی تایلند به میزبانی شیراز برگزار شد.

وی افزود: تیم خراسان رضوی با حضور 2 بانوی ورزشکار و 3 ورزشکار آقا به این مسابقات اعزام شد که در پایان رقابت ها در بخش بانوان یک طلا و یک برنز برای تیم استان کسب شد.

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی ادامه داد: در بخش آقایان نیز یک طلا ویک برنز کسب شد و مدال آوران استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

حسین زاده در خصوص سایر برنامه های این هیات عنوان کرد: مسابقات قهرمانی کشور در سه رشته تنیس روی میز، دارت و پتانک ویژه گروه دیابت به میزبانی گرگان برگزار می‌شود که تیم استان در دو بخش آقایان و بانوان در این رقابت ها حضو رپیدا خواهد کرد.

 

پتانک  ورزشی است که در آن بازیکنان توپی فلزی را (که جزء اصلی این بازی است) به جک (cochonnet)  نزدیک کنند. این رشته در روش های مختلف انفرادی تیمی دونفره و سه نفره و میکس برگزار می‌شود که تعداد پرتابها در هریک این روش‌ها متغیر است. بازیکنان باید این کار را در حالی انجام دهند که دو پایشان داخل «دایرهٔ شروع» قرار دارد.

  انتهای پیام//