برگزاری مسابقات شطرنج برنده شو کاپ در مشهد

سرپرست هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: مسابقات شطرنج آزاد کشور در رشته سریع و برق آسا با عنوان برنده شو کاپ در خانه شطرنج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، سروش پور آزاد درباره این مسابقات اظهار کرد: رقابت‌های شطرنج آزاد کشوری به میزبانی مشهد باحضور ۱۸۴شطرنج باز روی ۹۲میز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در مسابقات سریع ۹دور و مسابقات برق‌آسا در11 دور به روش سوئیسی برگزار شد، تصریح کرد: شطرنج بازان از هفت استان و سی شهرستان با یکدیگر مصاف کردند؛ البته دو شطرنج باز نیز از کشور افغانستان در این رقابت‌ها حاضر بودند.

سرپرست هیات شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: شطرنج بازان حاضر در این مسابقات از خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، مازندران، هرمزگان، گیلان و گلستان بودند.

سرپرست هیات شطرنج خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از چهره‌های شاخص خراسانی مرصاد خداشناس، محمدتقی والسلام و نفراتی ازجمله محمدمتین شمس حضور داشتند؛ این رقابت‌ها به واسطه محاسبه امتیاز آن در رنکینگ جهانی برای ورزشکاران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

پور آزاد درباره نتایج مسابقات سریع گفت: رضا محمدی از قوچان به مقام قهرمانی رسید و عناوین دوم تا پنجم را شطرنج بازان مشهدی از آن خود کردند؛ ایامن حسن پور، مرصاد خداشناس، جامل زارع و سبحان زحمتی شطرنج بازان مشهدی بودند که در این مسابقات دوم تا پنجم شدند.

وی نتایج مسابقات برق‌آسا را به شرح زیر اعلام کرد: نفر نخست مسابقات عرفان احمدی شد و مرصاد خداشناس، سبحان زحمتی، مهرسام چشمه خاوری، رضا محمدی و ایمان حسن‌پور مقدم نیز به ترتیب عناوین دوم تا ششم را از آن خود کردند.

انتهای پیام//