حضور پررنگ ورزش ناشنوایان در نمایشگاه تربیت بدنی مشهد/ ورزشکاران خراسان رضوی همواره برای کشور مدال آوری کرده‌اند

نایب رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: با برپایی نمایشگاه تربیت بدنی و ورزش در مشهد، هیات ورزش‌های ناشنوایان خراسان رضوی حضور پر رنگی را در کنار سایر هیات های استان داشته است.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، مسعود فراهانی در حاشیه نمایشگاه تربیت بدنی در بوستان ملت مشهد اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی را برای معرفی رشته‌های مختلف ورزشی فراهم کرده است.

وی ضمن تشکر از اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری این نمایشگاه، اضافه کرد: حضور هیات ورزش‌های ناشنوایان نیز در این نمایشگاه، توانمندی این قشر از جامعه را بهتر به نمایش گذاشته است.

نایب رئیس فدراسیون ناشنوایان بیان کرد: ایران از ابتدای انقلاب بیش از ۵۰۰ مدال در المپیک و بازی های جهانی و آسیایی کسب کرده است؛ همچنین ورزشکاران ناشنوای خراسان رضوی، همواره برای کشور مدال آوری کرده اند.

فراهانی تصریح کرد: از همه دست اندرکاران در جهت حضور ناشنوایان در کنار سایر هیات ها و افراد قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: باید با همکاری مدارس استثنایی، دانش آموزان برای بازدید از نمایشگاه تربیت بدنی حضور پیدا کنند و علاوه بر معرفی ورزش‌ها، انگیزه ای برای ناشنوایان عزیز ایجاد شود.

نایب رئیس فدراسیون ناشنوایان با اشاره به اهمیت استعدادیابی در حوزه ورزش گفت: ما در خراسان رضوی ۴۰۰ ورزشکار ناشنوا داریم و به صورت کلی ناشنوایان اقلیت افراد جامعه هستند؛ در این رابطه باید با همکاری آموزش و پرورش استثنایی در بحث استعدادیابی فعالیت ویژه ای شود.

فراهانی در خصوص سالن ویژه ناشنوایان نیز عنوان کرد: براساس کمیسیون ماده ۸۸ باید سالن ها در ساعاتی خاص در اختیار ناشنوایان قرار گیرد.