خراسان رضوی نمونه موفق اجرای طرح پایش تندرستی بانوان در کشور است

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های بسیار موفق در اجرای طرح ملی پایش تندرستی بانوان از منظر آمادگی جسمانی است و طرح ملی دختران آفتاب ایران بوده است.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، مریم کاظمی پور در نشست هم اندیشی طرح ملی دختران آفتاب(دآا) که در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی طرح ملی دختران آفتاب ایران از دو سال پیش شروع شده و در کل کشور این طرح در حال اجرا است.

وی افزود: این فعالیت یک کار بین دستگاهی ما بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش است؛ در این رابطه اینگونه فعالیت‌های بین دستگاهی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: کارهای مطالعاتی و پیش زمینه‌ای این طرح سال 1400 با همکاری دکتر ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش انجام شد و در همان سال تفاهم نامه‌ای با توجه به وظایف هر دو دستگاه به امضا رسید.

کاظمی پور خاطر نشان کرد: در هر استان یک مدرسه به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شد و خراسان رضوی یکی از اجرا کنندگان خوب این طرح بود.

وی ادامه داد: این طرح ویژه دانش آموزان متوسطه دوم در مناطق روستایی و عشایری بود که دانش آموزان بتوانند علاوه بر برنامه ورزشی، استعدادهای خود را شناسایی کنند و به پایگاه‌های قهرمانی معرفی شوند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره اجرای طرح ملی پایش تندرستی بانوان از منظر آمادگی جسمانی تصریح کرد: این طرح با مطالعات پژوهشی توسط پزشکان مختلف انجام شده و حتی کوچکترین نکات در آن دیده شده است.

کاظمی پور اظهار کرد: با توجه به گزارش عملکرد خراسان رضوی مبنی بر مشکل داشتن 25 درصد بانوان از لحاظ ساختار قامتی باید یک طرح پشتیبان برای این موضوع دیده شود.

وی خاطر نشان کرد: این مشکلات توسط خانواده‌ها نیز قابل رویت نیست و همه ارگان‌ها باید نسبت به اجرای این طرح اهتمام بیشتری به خرج دهند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به آمارهای منتشرشده نکته قابل توجه آن ساختار قامتی اسکلتی بهتر بانوان روستایی نسبت به بانوان شهری است.

کاظمی پور در مورد طرح بانوان توانا اظهار کرد: طرح بانوان توانا ویژه زنان بالای 50 سال برای ورزش در آب با همکاری فدراسیون نجات غریق و فدراسیون شنا در حال برنامه ریزی برای اجراست.