فوتبال خراسان نیازمند تحولی جدی است

سرمربی مشهدی سابق تیم ملی نوجوانان گفت: عملکرد هیات فوتبال استان نه قوی بوده و نه ضعیف اما فوتبال در خراسان رضوی نیازمند یک تحول جدی است تا دوباره به سطح اول فوتبال کشور برسد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، عباس چمنیان درباره وضعیت فوتبال استان اظهار کرد: فوتبال خراسان رضوی زمانی دو تیم همزمان در سطح اول فوتبال کشور داشته و در بازی‌های آسیایی شرکت کرده است.

وی افزود: وقتی استانی در سطح اول فوتبال کشور تیم ندارد، به عبارتی ویترینی برای نمایش فوتبال خود ندارد.

سرمربی مشهدی سابق تیم ملی نوجوانان بیان کرد: استعدادها و مربیان ارزشمندی در سطح استان فعالیت می‌کنند و می‌توانند در سطح یک کشور مورد توجه قرار گیرند، اما وقتی تیمی برای نمایش وجود ندارد بی سر و صدا به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

چمنیان تصریح کرد: در حال حاضر باید متولیان ورزش استان به خصوص فوتبال به دنبال تحولی جدی برای ارتقا فوتبال خراسان رضوی باشند.

وی ضمن قدردانی از اداره کل ورزش وجوانان استان بابت تعویض چمن ورزشگاه تختی خاطر نشان کرد: چمن ورزشگاه تختی با وضعیت بسیار نامناسبی که داشت  بعد از یک دهه تعویض شده و اداره کل ورزش و جوانان قصد برگزاری مسابقات اسب سواری را که ندارد و به هر حال در زمین چمن تختی فوتبال برگزار خواهد شد.

بازیکن سابق تیم پیام مشهد ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مختلف مربی‌گری و داوری در سطح کشور هم وجود دارد و برپایی این کلاس‌ها افتخاری برای فوتبال استان محسوب نمی‌شود، باید خروجی این کلاس‌ها برای داوران و مربیان مورد ارزیابی قرار گیرد.

چمنیان اظهار کرد: کل تمرکز فوتبال استان روی 2 تیم حاضر در لیگ 3 فوتبال کشور است که این مورد هم نمی‌تواند معیاری برای سنجش عملکرد متولیان فوتبال در خراسان رضوی باشد.

وی درباره خواسته اهالی فوتبال استان گفت: حداقل خواسته اهالی فوتبال استان و علاقه‌مندان بی شمار این ورزش، تیم داری در سطح اول فوتبال کشور است و باید بستر تیم داری در این استان فراهم شود.

پیشکسوت فوتبال خراسان درباره وضعیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بیان کرد: در بازی اول نمایش خوبی از بچه‌های تیم ملی شاهد بودیم و پیش بینی می‌شد که برای صعود مشکلی نداشته باشیم اما بازی با هنگ کونگ عملکرد قابل قبولی از ملی پوشان شاهد نبودیم.

چمنیان اضافه کرد: تیم ما تیمی بسیار با کیفیت است و این نسل قریب به 10 سال در کنار یکدیگر بای ‌می‌کنند و باید بازیکنان فقط به فینال آسیا فکر کنند.

وی خاطر نشان کرد: قطعا مشکلات توسط کادر فنی به بازیکنان منتقل خواهد شد و امیدوارم که در بازی مقابل امارات به مشکلی برخورد نکنیم.

سرمربی مشهدی سابق تیم ملی نوجوانان ادامه داد: بازی با هونگ کونگ تلنگر جدی برای تیم ملی محسوب می‌شد و باید بازیکنان روی نکات گفته شده توسط کادر فنی تمرکز بیشتری را داشته باشند.