استفاده از ظرفیت کوهنوردی همگانی برای ایجاد نشاط در بین مردم

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: رشته کوهنوردی از منظر همگانی پتانسیل خوبی برای نشاط آفرینی در بین مردم را دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمود قربانیار در نشست با سرپرست هیات کوهنوردی استان و روسای این هیات در شهرستان‌های خراسان رضوی اظهار کرد: رشته کوهنوردی در استان ما به دلیل وجود کوه های بکر و طبیعی و کوهنوردان حرفه‌ای از ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است.

وی افزود: این رشته از منظر همگانی نیز به دلیل ایجاد نشاط و شادابی مردم به ویژه جوانان پتانسیل خوبی برای ایجاد هم افزایی در بین خانواده ها را دارد و باید به بعد همگانی رشته کوهنوردی دقت شود

قربانیار با بیان این مطلب که ورزش های همگانی پایه ورزش قهرمانی است افزود: درخواست ما تعریف برنامه هیات های ورزشی در سه محور، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در افق چهار ساله است.

سرپرست جدید معاونت توسعه امور ورزشی استان در بخشی از سخنان خود از هیات کوهنوردی و امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برای واکنش به موقع در حادثه زمستانی ارتفاعات شیرباد تشکر کرد.

محمد ایمانی فر، سرپرست هیات کوهنوردی خراسان رضوی هم در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی کوتاه از روند اقدامات و فعالیت‌های هیات کوهنوردی استان در مدت سکانداری خود پرداخت و گفت: هم افزایی و تعامل در جامعه ورزشی کوهنوردان با هدف اعتلا و تعالی کوهنوردی در حال شکل گیری است و امیدواریم در سایه این شور ورزشی شاهد افتخارآفرینی برای استان باشیم.

وی افزود: به مناسبت اعیاد شعبانیه یک صعود همگانی در اسفندماه امسال برنامه ریزی شده که با توکل بر خدا و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی انجام خواهد شد.

در ابتدای این جلسه سه ساعته، روسای هیات کوهنوردی شهرستان های خراسان رضوی و اعضای کارگروه های هیات استان به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود با هدف توسعه ورزش کوهنوردی و صخره نوردی پرداختند.