استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و تجربه فوق العاده آنان در ورزش کوهنوردی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت پیشکسوتان در کوهنوردی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی،مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به وجود روایات دینی مبنی بر لزوم توجه به "تجربه" اظهار کرد: ظرفیت پیشکسوتان و تجربه فوق العاده آنان باید مورد استفاده قرار گیرد.
علیرضا تاج فیروز ظهر روز جمعه چهارم اسفندماه 1402 در ششمین همایش پیشکسوتان کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در مشهد که با حضور رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و تعداد 200 ورزشکار پیشکسوت در رشته کوهنوردی برگزار شد  گفت: ظرفیت پیشکسوتان و تجربه فوق العاده آنان باید مورد استفاده قرار گیرد. برنامه اداره کل ورزش و جوانان هم دعوت از پیشکسوتان در جلسات مختلف همانند شورای مشورتی است.
وی با بیان این مطلب که مطابق احادیث دینی انسان عاقل باید از تجربه دیگران استفاده کند وگرنه خود آدمی با هزینه بالا باید این تجربه را کسب کند افزود: حتما در رشته های مختلف ورزشی از تجربه پیشکسوتان استفاده خواهیم کرد.
در بخشی از این نشست پیشکسوتان عرصه کوهنوردی به بیان خاطرات و تجارب ارزشمند خود از صعود به قله های مرتفع ایران و جهان سخن گفتند و دانش این حوزه را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.
ششمین همایش پیشکسوتان کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در روز جمعه چهارم اسفندماه با تجلیل از روسای برتر هیات های کوهنوردی استانها و جمعی از پیشکسوتان به کار خود پایان داد.