توجه به توسعه همگانی ورزش کوهنوردی در استان ها

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: یکی از اهداف هیاتهای ورزشی کوهنوردی و صعودهای ورزشی توسعه بعد همگانی ورزش کوهنوردی باشد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، رضا زارعی ظهر روز جمعه چهارم اسفندماه 1402 در ششمین همایش پیشکسوتان کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور در مشهد اظهار کرد: پیشکسوتان تاج ورزش کشور ما هستند و باید همیشه آنان را گرامی داشت.
وی افزود: فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی در سال گذشته در عرصه های سنگ نوردی، یخ نوردی، کوهنوردی با اسکی و دو کوهستان فعالیت داشته که آخرین موفقیت بچه های ما کسب دو مدال طلا و برنز مسابقات قهرمانی جهان در کانادا در رشته یخ نوردی بود.
رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور اضافه کرد: هفته آینده نیز تیم ملی کوهنوردی با اسکی به کشور چین اعزام و سال آینده هم مسابقات انتخابی المپیک را داریم. سه ورزشکار کسب سهمیه مسابقات ورودی را کردند و امیدواریم بتوانند سهمیه المپیک را کسب کنند.
زارعی گفت: زیرساخت کوهنوردی در حدی که ورزشکاران بتوانند در آن تمرین کنند مناسب است ولی نیاز به دیدارهای تدارکی در میادین بین المللی داریم که مسابقات چین در فروردین ماه یک اردوی تدارکتی است و امیداریم بعد از آن با آمادگی لازم در مسابقات شانگهای و بوداپست مجارستان حضور یابیم.
وی تصریح کرد: توسعه ورزش با ورود جمعیت جدید همراه است. جمعیت کوهنوردی در دهه جدید بیش از چهار برابر شده است و الان بیش از یک میلیون نفر در کوههای ایران فعالیت می کنند. یکی از اهداف هیات های کوهنوردی توسعه همگانی این رشته است. جذابیت این رشته به گونه ای است که از آماتور تا حرفه ای به سمت کوهها می روند. زارعی گفت: کسانی که به کوه می روند باید آموزش ببینند و به توصیه ها توجه کنند. کوهستان قوانینی دارد که تخطی از این قوانین موجب بروز حوادث می شود.
ششمین همایش پیشکسوتان کوه نوردی و صعودهای ورزشی کشور به مدت دو روز در تاریخ سوم و چهارم اسفندماه سال جاری با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار در مشهد برگزار شد.