گردهمایی روسای هیاتهای ورزش همگانی استانها

مجمع سالیانه فدراسیون ورزش های همگانی به میزبانی هیات ورزش های همگانی استان در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان :


سرپرست فدراسیون ورز ش های همگانی در مجمع  سالیانه که به میزبانی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت:ورزش برای همه آحاد جامعه ضروری و لازم است، به همین خاطر تمام برنامه های ما در جهت تشویق و ترغیب مردم به ورزش خواهد بود.علی خلیلی در مجمع فدراسیون ورزش های همگانی که با حضور۲۳نفراز روسای هیات های ورزشی سراسر کشور برگزار شد به دو اولویت مهم فدراسیون برای  امسال اشاره کرد و گفت:ارزان کردن ورزش و در دسترس بودن اماکن ورزشی برای مردم دو اولویت اصلی فدراسیون است. در این راستا هماهنگی هایی با نهادها و سازمان های مرتبط انجام شده و امیدوارم بتوانیم سال آینده این دو اولویت را اجرایی کنیم.خلیلی در این نشست از هیات های ورزشی استان ها به عنوان ستون و حامی اصلی برنامه های فدراسیون یاد کردو اضافه کرد:خوشبختانه اعتبارات خوبی در جهت اجرای برنامه های ورزش همگانی در سطح کشور به فدراسیون تخصیص یافته است
روسای هیاتهای ورزش همگانی کشور  باید درجهت ارتقای سطح علمی و به روزرسانی دانش مربیان و همچنین ایجاد فرصت های مناسب برای جذب خانواده ها به ورزش گام بردارند و در این راستا از همه ظرفیتها و پتانسیل استان بهر ببرند.وی با اشاره به این ۷۹ درصد افراد جامعه کم تحرک هستندادامه داد:گسترش کم تحرکی و اضافه وزن بین مردم، وظیفه ما را برای برنامه ریزی بهتر و فراهم کردن زمینه ورزش کردن برای آنها سنگین‌تر کرده است.
خلیلی تصریح کرد:چند طرح ملی را در تقویم امسال  داریم که در مقاطع مختلف سال به اجرا درخواهد آمد. ضمن این که طرح ملی مسابقات مینی فوتبال جام ایرانیان که بزرگترین طرح فدراسیون ورزش های همگانی است امسال  برگزار می شودو تاکنون حدود 15 هزار تیم در آن ثبت نام کرده اند.وی در خصوص جایگاه هیات ورزش های همگانی خراسان رضوی در سطح کشورگفت: هیات همگانی خراسان رضوی یکی از بهترین هیات های همگانی در جهت توسعه ورزش همگانی است کد رجهت ارتقای سطح علمی مربیان و برگزاری دوره های آموزشی در سال گذشته موفق عمل کرده است.
وی یاداور شد:ورزش روزانه یکی از محورهایی است که در دستور کار فدراسیون قرار دارد. قصد داریم که ورزش عصرانه را هم کنار ورزش صبحگاهی در شهرهای مختلف برگزار کنیم. برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفت.