وجود ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته نابینا در خراسان رضوی در ۸ رشته ورزشی

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفت:  ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته زن و مرد نابینا در خراسان رضوی در ۸ رشته ورزشی گلبال، شنا، جودو، دو و میدانی، فوتبال پنج نفره، شطرنج، دوچرخه سواری و پاورلیفتینگ فعالیت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمدرضا مظلومی در مجمع انتخاب رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان اظهار کرد: خراسان رضوی با پوشش دادن ۱۵ هزار و ۳۹۲ نفر نابینا از نظر تعداد نابینایان و کم بینایان زیر پوشش بهزیستی رتبه دوم را در کشور دارد.

وی افزود: ۶۰۰ ورزشکار زن و مرد نابینا در خراسان رضوی به صورت ساماندهی شده در ۸رشته ورزشی گلبال، شنا، جودو، دو و میدانی، فوتبال پنج نفره، شطرنج، دوچرخه سواری و پاورلیفتینگ فعالیت می‌کنند، همچنین ورزشکاران این استان توانسته اند در رشته های ورزشی در مسابقات ملی و بین المللی مدال کسب کنند.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان ادامه داد: فقدان زیرساخت، چالش اصلی ورزش نابینایان خراسان رضوی است.

مظلومی با تاکید بر اینکه بخشی از شهروندان جامعه را کم بینایان و نابینایان تشکیل می‌دهد که همانند سایر اقشار برای تامین سلامتی و داشتن نشاط اجتماعی به ورزش نیاز دارند، یادآور شد: تامین نیازها و پاسخگویی به انتظارات آنان در این زمینه باعث افزایش روحیه این قشر می شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در بیشتر رشته‌های ورزشی برای اقشار مختلف و نابینایان و کم بینایان وجود دارد، اگر مدیران صنایع و معادن طبق قانون به مسئولیت‌های اجتماعی خود و تحقق سهم واحد مربوطه در این بخش عمل کنند، تحولی موثر در تعالی فعالیت‌های ورزشی این قشر ایجاد می شود.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: امید داریم تا به کمک دیگر مسئولان نگاه ویژه ای برای این افراد در نظر داشته باشیم.

گفتنی است؛ در پایان این مجمع محمود باقرزاده با ۱۲ رای به عنوان رییس هیات نابینایان و کم بینایان خراسان رضوی انتخاب شد.