اعلام آمار طلاق نسبت به ازدواج در گناباد/ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در گناباد برگزار شد

رئیس اداره ورزش و جوانان گناباد گفت:‌ ۱۰۷ طلاق در نیمه اول امسال در گناباد ثبت شده است که ۳۵ درصد آمار ازدواج‌ها را در طی همین مدت شامل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، علی اصغر اکبری در جلسه ساماندهی امور جوانان گناباد اظهار کرد: ۳۰۹ مورد ازدواج و ۱۰۷ مورد طلاق طی ۶ ماهه نخست سال جاری ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه گناباد در سال جاری از نظر طلاق در رتبه دوازدهم استان خراسان رضوی قرار دارد،‌ تصریح کرد:‌ بیشتر طلاق‌ها در یک سال نخست زندگی مشترک اتفاق می افتد و این نشان می دهد که شناخت ناکافی زوجها از یکدیگر عامل مهم طلاق به شمار می رود و مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی در ردیف‌های بعدی قرار می‌گیرد.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد اظهار کرد:‌ باید با همکاری مسئولان و دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط با برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده، قبل، هنگام ازدواج و تشکیل خانواده در سال جاری ضمن کاهش معضل طلاق در جهت استحکام کانون خانواده‌ها گام‌های موثری برداشته شود.

اکبری افزود: با توجه به افزایش هزینه های زندگی، تسهیلات ازدواج شاید تنها کفاف بخش کوچکی از مخارج زوج‌ها برای تشکیل خانواده را بدهد و پرداخت این تسهیلات به تنهایی در ایجاد رغبت در جوانان برای تشکیل خانواده چندان موثر نیست.

وی بیان کرد: باید در کنار اقدامات حمایتی دولت در قالب پرداخت تسهیلات ازدواج، با برگزاری دوره های آموزشی آگاهی های زوجین قبل، هنگام و بعد از ازدواج نیز افزایش یابد.

رییس اداره ورزش و جوانان گناباد تصریح کرد: تعداد موالید در این شهرستان طی ۶ ماهه نخست امسال ۸۷۷ و تعداد افراد متوفی ۲۶۷ نفر بود.

اکبری تعداد وقایع حیاتی ثبت شده در شهرستان گناباد طی سال گذشته را ۲ هزار و ۷۵۳ مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۷۱۹ ازدواج، ۲۴۳ طلاق، یک هزار و ۶۲۸ نفر موالید و ۵۲۳ نفر آمار فوت شدگان هستند.