آیین تجلیل از جوان برتر در خراسان رضوی برگزار شد

آیین تجلیل از جوانان برتر در ۱۰ حوزه مختلف به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل خراسان رضوی، در مراسم معرفی جوان برتر استان که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، آیت الله سید احمد علم الهدی ورزش را  امری فراتر از سلامتی بلکه ابزاری برای توسعه فرهنگی جامعه دانست و اظهار کرد: از نظر بنده ورزش صرف نظر از اینکه به ارتقای سلامتی افراد کمک می کند می توان آن را ابزاری برای رشد فرهنگی جوانان و سایر اقشار جامعه دانست.
وی افزود: ورزش همگانی خیلی خوب است اما اگر ورزش قهرمانی تر‌ویج یابد آن زمان است که میتوان به توسعه ورزش همگانی در جامعه امید داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ورزش برای فرد فرد جامعه واجب است. آن مقدار که در ورزش هزینه شود از هزینه های حوزه درمان کاسته خواهد شد.
وی با بیان اینکه فرهنگ جامعه ما مبتنی بر رادمردی، شهامت و روحیه پهلوانی خاصی است که در سایه مداومت افراد بر ورزش رشد می کنند. استقلال کشور هم که مورد تاکید راهبردی نظام است در سایه تلاش حاکمیت بر توسعه ورزش در میان دختران و پسران جوان ما محقق خواهد شد.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد ما معتقد هستیم اسلام می تواند همه مسائل ما را حل کند البته این را در نظر داشته باشید که همه چیز جوان منحصر  در عرصه ورزش نیست.اداره کل در استان و وزارت در کشور برای حل سایر  مشکلات جوانان نیز در مقام متولی و مسئول قرار دارد.از جمله مسئله  ازدواج و مسکن، اگر برنامه ریزی کنید که برای این امر راهکارهای قطعی و قابل اطمینان تعریف  شود تا هر فرد در این جامعه بداند مشکلی در این عرصه نخواهد داشت. آن زمان است که درحوزه ورزش و جوانان پیشرو خواهید بود.
در ابتدای این مراسم علیرضا تاج فیروز مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به ارائه گزارش از اقدامات و برنامه های اداره کل با محوریت توسعه امر ورزش  و حل مشکلات جوانان در استان  پرداخت.
وی اشاره کرد آنچه انجام میدهیم باید با در نظر گرفتن  شان  و منزلت مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) باشد .
روحیه ورزشکار ما ، اخلاق جوان ما باید تابعی از اخلاق حسنه توصیه شده  امام مهربانی ها نمود داشته باشد که به هرکجا پا میگذارد نماینده شایسته ای برای استان خراسان رضوی باشد.
در پایان مراسم به جوانان برتر در  ۱۰ حوزه قرآن و خادم اهل بیت،فیلم، ادبیات، کارآفرینی، ورزش، فعال جهادی، فعال اجتماعی، دانش بنیان، موسیقی، کنشگر رسانه و فضای مجازی با حضور حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری و سرکار خانم خوش نسب مدیر کل دفتر  زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی هدایایی تقدیم شد.

21 اسفند 1402